نوآوری ها در آموزش زیست شناسی دوره کارشناسی و چرا ما به آن ها احتیاج داریم

نوع مقاله : مقاله مروری

نویسنده

دانشگاه تهران

چکیده

انقلاب روبه رشدی در تدریس دروس مقدماتی علوم پایه به دانشجویان کارشناسی در جریان است. این انقلاب نتیجه نگرانی هایی درباره قابلیت رقابت آمریکا و نیز حاصل تحقیقات آموزشی جدیدی است که نشان می دهد چرا رویکردهای سنتی تدریس پاسخگوی نیازهای دانشجویان در کلاس های بزرگ نیست و پایه ای برای طراحی روش های بهبود یافته آموزش فراهم می کند.  تحقیقات آموزشی رشته-محور در علوم زیستی و دیگر قلمروها شیوه های نوآورانه و نوید بخش متعددی را  شناسایی کرده اند و کارایی آن ها را در افزایش یادگیری دانشجویان نشان داده اند. پذیرش گسترده آن ها می تواند تاثیر مهمی بر آموزش پایه ای دانشجویان زیست شناسی داشته باشد.

کلیدواژه‌ها

1 - William B.Wood, Innovations in teaching undergraduate biology and why we need them? Annv. Rev. Cell Dev. Biol. 2009. 25: 93-112.
1 - William B.Wood, Innovations in teaching undergraduate biology and why we need them? Annv. Rev. Cell Dev. Biol. 2009. 25: 93-112.
1 - William B.Wood, Innovations in teaching undergraduate biology and why we need them? Annv. Rev. Cell Dev. Biol. 2009. 25: 93-112.
  • تاریخ دریافت: 09 اردیبهشت 1396
  • تاریخ بازنگری: 07 خرداد 1396
  • تاریخ پذیرش: 07 خرداد 1396